Van Hot Water Beach naar Whangarei

6 maart 2017 - Whangarei, Nieuw-Zeeland

Vandaag een lange dag voor de boeg. We gaan naar Northland . Dat is het gebeid boven Auckland. Voor mij ook een nieuw gebied. Het is het gebied waar veel Maori's wonen en waar de Europeanen voor het eerst kwamen. De afstand die we moeten afleggen is ruim 320 km. Dus een strakke tijdsplanning, vroeg weg, en dat lukte redelijk maar 10 minuten na de afgesproken tijd van 9 uur. Het eerste deel van de reis was klimmen en dalen  tot aan Thames waar het landschap vlak was en het er allemaal wat armoedig uitzag. Waren we eerst nogal onder de indruk van de grote en mooie huizen die we in de Coramandel  tegen de heuvels zagen liggen, rond Thames was daarvan  geen sprake. De eerste stop was bij een koffietent die werd gerund door Chinezen. Ze mogen dan goed thee kunnen zetten maar van koffie maken hadden ze geen kaas gegeten. Deze stop werd gebruikt om van chauffeur te wisselen. Ineke had aangegeven dat ze het liefst niet door de bergen rijdt en dat ze ook niet door Auckland wilde rijden. Dat ging niet door. Voor Auckland was er geen gelegenheid meer om te wisselen en bovendien was Jacques in slaap gevallen. Dus Ineke reed de camper door Auckland en over de Auckland Harbour Bridge naar de North Highway. Daar moesten we stoppen om de tol te betalen voor het komende stuk en om weer van chauffeur te wisselen. Er was meteen gelegenheid om te lunchen. Naar Whangarei ging het verder waar we rond een uur of vier arriveerden. In deze stad weer ingekocht voor het avondeten . Er is een mooie jachthaven met een kade die een me een beetje aan Kaapstad deed denken. Restaurants, winkels en souvenirs. Gauw verder naar onze verblijfplaats op een ander Top 10Holidaypark waar we een leuk huis met veranda hadden. Jacques en ik gingen nog even wandelen. Dat werd uiteindelijk een echte workout. Een beklimming van een berg tegenover de campsite, een uur heen en terug. Bij terugkomst had Joke het eten klaar en konden we aanschuiven. Het weer was weer prachtig vandaag. Maar dat is waarschijnlijk de laatste mooie dag. Er komt regen. We zullen zien.

1. Lena en ik hebben de foto's bekeken:
    7 maart 2017
    Jeetje wat een lange tocht,knap hoor Ineke,dat je toch in Auckland gereden hebt.Jullie zullen wel behoorlijk uit geput zijn als je thuis komt.Dan maar 24 uur achter elkaar slapen.Doei ,doei,liefs Tute.