Laatste dag in NZ

13 maart 2017 - Singapore, Singapore

Op dit moment zit ik te schrijven op het vliegveld van Singapore. Vijf uur om dat te doen is wel voldoende. Net ruim 10 uur gevlogen. Van dat vliegen en films kijken raak je het tijdsbesef een beetje kwijt. Zondag de laatste dag in NZ verliep rustig. Het regende zo hard dat we tot 13 uur binnen moesten blijven. Lekker in bed lezen en een beetje uitslapen en het eten opmaken. Maar om 13 uur moesten we er echt uit.. Er was een wandeling langs de baai die de moeite waard was. De temperatuur was goed en door al het vocht was het broeierig. Er was echt veel water gevallen. Onze voeten bleven niet droog. Twee jongetjes vroegen raad over wat ze met de kleine paling moesten doen die ze thuis in de goot hadden gevonden. Ze gaven het antwoord zelf,nl even wachten tot het weer vloed werd. De wandeling in de natuur was van korte duur en zo stonden we weer in de Parnellstraat waar dan weer winkels waren. Maar eerst een historische plek. Het oudste woonhuis in de buurt. We kwamen per ongeluk in de tuin terecht doordat een mevrouw het hek had opengezet en vroeg of ik DE fotograaf was. Misschien niet  De maar wel een fotograaf waardoor ik welgemoed de tuin binnenstapte. We mochten de tuin bekijken die niet zo heel bijzonder was. Het huis was vast mooi maar we hadden er dit keer geen geld voor over. Maar we hadden wel geld  om een emmer van 1,50 te kopen. De emmer van de campervan was gedeukt door alle bagage in de bak. We deden nog een drankje bij een Ierse pub die al St Patricksday stemming was voordat we de bus naar het hotel Namen. De lange route dit keer zodat we nog wat van de stad konden zien. En toen begon de bonte avond. Uit eten bij het hotel restaurant met een voorafje thuis. De stemming was toch wat mat. Ik.merkte bij mezelf dat de regen en ook her verblijf in een grote drukke stad vermoeiender is dan in de natuur. Na een nacht waarin onrustig werd geslapen werden we om 7 uur door Jacques gewekt. De dagelijkse routine met de gebruikelijke zaken. De uitzondering was dat de tassen gesloten werden en daarmee ook de vakantie. Op naar het vliegveld om eerst de campervan in te leveren en een lange dag van wachten ,vliegen ,wachten en vliegen.