Van Pukehina Beach naar Hot Water Beach

5 maart 2017 - Hot Water Beach, Nieuw-Zeeland

Na twee dagen bij Norbert en Louise werd het weer tijd om verder te reizen. Na een laatste ontbijt namen we afscheid van hen en van Kevin, die ,zoals we later hoorden, dezelfde trip als ons ging maken. De reis ging naar het Coramandel Schiereiland, een andere mooie landstreek in NZ. Eerst langs de kust, toen over heuvels en kleine bergen en dan weer door dalen. En overal groene weiden met koeien, kiwi teelt en wijngaarden,grote bomen, prachtige huizen. De tocht was weer een lust voor het oog en duurde ongeveer 3,5 uur. Het was een prachtige warme dag en het strandbezoek van de vorige dag was ons zo goed bevallen dat we een duik gingen nemen in de zee bij het strand vlakbij Cathedral cove. De wandeling  naar deze bezienswaardigheid  was ons iets te veel. We hebben nog overwogen om met een boot er heen te varen maar de  veerdienst hield er echter al snel na onze aankomst mee op. We kozen voor een verkoelend bad in de zee. Eh.... eigenlijk besloot ik dat met de veronderstelling dat ik de enige zou zijn. Maar tot mijn verbazing ging Jacques ook mee de zee in. Na vrolijk gespartel gingen de heren weer naar de wakende dames die zich niet aan het zeewater wagen.Nog waren we niet afgekoeld dus werd er een ijs gegeten. IJsje was niet van toepassing gezien de grootte van het gebodene.

En verder ging het, op naar Hot Water Beach waar we accomedarie hadden geregeld. Uit pakken, snel eten maken want om 19 uur was het eb. En bij eb dan is er een bijzonder verschijnsel op het strand te zien. Op een bepaald gedeelte van het strand dat 10 minuten lopen van de camping is , zijn heet water bronnen. Mensen gaan daar naar toe gewapend met schoppen om op dat strand hun eigen natuurlijke warm waterkuil te graven en dan een heerlijk bad te nemen. De dames Wildenbeest waren fanatiek op zoek naar deze warmte . De heren lieten het eerst afweten omdat 100 mensen op 10 vierkante meter met schoppen en het nodige fanatisme , een beetje raar overkomt. Maar uiteindelijk gingen we ook voor de bijl. Een warm water bad afgewisseld met het koude zeewater is ideaal. Het was een bijzonder leuke ervaring bij zonsondergang. De zon ging wel aan de andere kant onder , dus niet op het strand waar de warm water bronnen waren. Even een snelle douche en toen moest ik aan het werk om wat achterstallig blogwerk te doen.

1. Henry:
    7 maart 2017
    prachtig
  2. Tessa:
    7 maart 2017
    Jaloers!!
  3. Annemarie Pronk:
    9 maart 2017
    Een bijzonder leuk strand, zo te zien !!!
  4. Anja:
    12 maart 2017
    Hi

Dit moet echt een hele mooie dag zijn geweest. ♡

Liefs Anja