Christchurch - Akaroa - little river.

12 februari 2017 - Little River, Nieuw-Zeeland

Vandaag begint het avontuur. Met de camper op reis door NZ.
Eerst maar eens de camper opgehaald. Dat duurde even omdat het internationaal rijbewijs van Jacques zoek was Er moest ter  plekke een vertaling geregeld worden. A raison van 52 NZ dollar kwam deze vertaling en was de deal rond. Uitleg over het gebruik van de camper, installeren en gaan. Op naar het schiereiland Akaroa. Dit is een schiereiland ten zuiden van Christchurch ontstaan door de uitbarsting van een vulkaan ooit lang geleden.
Akaroa is een kleine plaats met 800 inwoners. Maar op een dag als deze komen er algauw 2000 toeristen van een van de cruiseschepen die hier aanleggen. Dat was tot voor kort niet zo . Toen gingen deze schepen naar de haven van Lyttleton vlakbij Christchurch. Door de aarbeving moeten de schepen ergens anders heen en dat werd Akaroa. Deze plaats is ooit door Fransen opgeëist. Ze waren net te laat want het verdrag van Waitingi was net getekend waarbij de Britten het het hele eiland claimden. ( don't look it up)
Jacques had het besturen van onze Jucyvan al snel onder de knie. Het remmen was nog even wennen en ging nogal schielijk.
Op Little River campsite, een natuurcamping vonden we een mooie plek. Een prachtige camping met veel mooie plekken waaronder een heuse filmlocatie voor de film The stolen die later dit jaar uitkomt. http://www.the stolen.com.
We hadden een bijzondere ontmoeting met Ge en Joop. Zij zijn de ouders van Karin die de vriendin is van Tineke met wie ik in 1980 samenwerkte op Acacia Groot Schuylenburg Apeldoorn. Ze zijn 11 jaar geleden naar NZ verhuisd om daar een nieuw leven te beginnen met hun meiden zoals ze die noemen. Joops eigen gebrouwen bier smaakte uitstekend. Ze wonen met z'n vieren op een prachtige plek.Dit was een leuke ontmoeting . Helaas Tineke niet getroffen maar wel een koffie afspraak voor de volgende dag gemaakt.
De uitdaging van de dag was om 4 volwassen in een niet al te grote camper tot rust te krijgen.

1. RIET:
    13 februari 2017
    Dag mannen, fijn dat alles goed gaat.Geniet ze, en dat remmen hadden wij ook destijds.Ik ben benieuwd naar de rest van jullie avontuur.gr Riet
  2. Hanno:
    13 februari 2017
    Dat gaat helemaal goed komen daar ,have fun !!!!
  3. Annemarie Pronk:
    16 februari 2017
    wat een leuk verhaal weer, geniet ervan!!
    Leuk dat wij alles kunnen volgen bij de buurtjes. Dikke X pa en ma