Christchurch-Hagley Park -Botanical Garden en City centre

11 februari 2017 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Een rustig ontbijt in het restaurant van een tuincentrum op een zonnige dag. Een perfecte start voor een eerste dag in Nieuw Zeeland.
In de bus er naar toe werden we verrast doordat er door de bus "Ich habe genug" van Bach door de bus schalde. Voor Jacques en mij kan de dag dan niet meer stuk. Want Bach mag iedere dag.
Opvallend zijn de vriendelijke relaxte mensen hier.
Via het grote Hagley Park en de mooie Botanische tuin naar het centrum. Ondertussen mijmerend over de vraag of we überhaupt Nederland hadden kunnen verlaten nu La Paay of te wel onze golden shower prinses Patricia nog niet naar buiten is geweest na het bekend worden van de Paay affaire. Maar tijdens het schrijven verneem ik dat ze nu weer naar buiten is geweest. Even de pis lucht eraf. En we kunnen weer verder
In Christchurch staan nog veel gebouwen die gestut worden. Er is ook veel nieuwbouw dus niet restaureren maar bouwen in de bouwstijl van deze tijd. De stad Napier op het Noordereiland werd in de dertiger jaren door hetzelfde lot getroffen en is nu bekend om zijn Art Deco stijl .
Een Nederlandse studente toerisme van de universiteit in Wageningen hield ons aan en vroeg of we aan een enquête voor haar onderzoek wilden meedoen. Ze had de opdracht om uit te zoeken of het stadsbestuur voldoende doet om het toerisme nieuw leven in te blazen. Het is mijn tweede keer in deze stad. Mijn indruk was dat het wat saai was. Dat is nu wel wat veranderd maar er zal nog wel wat geïnvesteerd moeten worden.
Cathedral place is de plek waar de gevolgen van de aarbeving van 2011 het meest zichtbaar zijn (zie de foto's ). Een deel van het centrum is ingericht met containers waarin men zijn nering bedrijft. Heel leuk zeker als het afgewisseld wordt door Foodtrucks. Het mooie weer zorgde dat het er allemaal vriendelijk uitzag ondanks de overblijfselen van de ramp van 2011.
Op de terugweg naar het motel een avondmaaltijd gescoord met een Grolschje er bij werd het eind van een eerst dag in Nieuw Zeeland.
Vroeg naar bed voor een good nights rest want morgen wordt het slapen in een campervan met mogelijk iets minder luxe
Wanneer het volgende reisverslag volgt is nog onzeker i.v. m. wifi mogelijkheden

1. Tessa:
    11 februari 2017
    Wat leuk om al jullie verhalen te lezen. En wat worden we verwend, zal wel even afkicken worden als de wifi slecht wordt.
    Geniet van jullie mooie reis.
    Gr tessa
  2. Annelies:
    Prachtig mooi !
    Vooral blijven genieten van al dat moois
  3. Nelly:
    11 februari 2017
    Wat leuk om zo jullie reis mee te maken! Benieuwd naar het vervolg....
  4. Astrid Verhoog:
    12 februari 2017
    Vind dit zo leuk,kan bijna niet wachten tot het volgende verhaal. Bedankt dat jullie ons mee laten reizen.
  5. Annemarie Pronk:
    12 februari 2017
    mooie foto's, fijn dat de dit gezien hebben, dikke X pa en ma

Veel plezier en geluk met de camper, rij voorzichtig!

Annemarie
  6. Rinke Agricola: