Van Sydney naar Christchurch van hitte naar aangenaam zomers

10 februari 2017 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Voor 10 uur moesten we het appartement uit. Na een nacht waarin we niet allemaal even goed werden omarmd door een goede slaap. Mijn opmerking dat er een grote kakkerrlak door de kamer liep heeft daar ook niet bij geholpen.We hadden ze al eerder op het terras gesignaleerd. De eerste activiteit van de dag was inpakken en ontbijten. Het plan van de dag was om naar Waverley cemetery te lopen. We hadden de richting bepaald en tot onze verrassing konden we helemaal langs de kust lopen over de Coast walk. Via Tamarama Beach en Bronte Beach bereikten we het kerkhof. Vanwege een recente storm was het voetpad  beschadigd en tijdelijk verlegd en ging voor een deel over het kerkhof. Prachtige vergezichten waarbij het blauw van de lucht en het water overheerste. Ik was de enige die er aan had gedacht om zwemspullen mee te nemen . Zo kon ik 2 keer een frisse duik nemen. En dat was nodig want het was bloedheet. Veertig graden hoorden we later.
Dat zwemmen daar moet je niet onderschatten. Het kostte me veel moeite om terug te komen naar de kust. Gelukkig was er  een aardige surfer in de buurt die zijn plank deelde voor houvast. Er werd vanaf de kant al geroepen om erg goed op te passen en niet het water in te gaan. Ik heb ervan geleerd.
Om 16 uur naar het vliegveld. Inchecken en wachten. Voor het eerst met een vliegtuig in de file gestaan. Om iets na middernacht zijn we geland in Christchurch. Na uitgebreide check bij de douane mochten we door. Een chagrijnige taxi chauffeur bracht ons naar het Aarburg Airport hotel. De beloofde sleutel was niet achtergelaten. We waren moe en wilden slapen maar dat leek niet mogelijk. Op ons aanbellen werd uiteindelijk gereageerd. Een blonde vrouw met een gezicht waarvan de slaap afdroop maar vriendelijk, stond ons te woord. We kwamen tot de conclusie dat de datum die wij en die zij als uitgangspunt had genomen niet helemaal klopte. 11 februari 1 uur am was door haar in het boek als 11 februari late arrival geboekt dus bijna 24 uur later. Hoe dan ook ze had plek en wij konden gaan slapen in een aangename temperatuur na een bloedhete dag.

1. Nancy Tiepel:
    11 februari 2017
    Ha Sieds, wat een verhaal! Niet meer doen hoor, zomaar zwemmen bij muien! Prachtige foto's trouwens!
  2. Anja:
    11 februari 2017
    Hi Sieds, schrik even van je wateravontuur. Leuk dat je je verhaal deelt. De foto's zijn mooi.

Lieve groetjes aan jullie allen
    Anja
  3. Diny Baas-Wildenbeest:
    11 februari 2017
    Mooi verhaal. Pas een paar dagen onderweg en al van alles beleefd. Ben wel jaloers op dat zomer weer, hier sneeuwt het!
  4. Lideke & Jaap:
    11 februari 2017
    Jeetje, wat een schitterende foto's. Een droomplek! Brengt voor ons een paar sweet memories naar boven. Super leuk om jullie op deze manier te volgen. Veel plezier allemaal!!!
  5. Astrid Verhoog:
    11 februari 2017
    Vind het erg leuk om jullie reis zo mee te kunnen volgen. Doe wel voorzichtig en niet zomaar overal gaan zwemmen.
  6. Bert:
    11 februari 2017
    Ha mannen, mooi verhaal, heerlijk genieten
  7. Chris Delecluyse:
    11 februari 2017
    Schitterend. Fijn dat we op deze manier kunnen meegenieten. Het verdrijft de koude van hier een beetje
  8. Jeroen:
    11 februari 2017
    Dat ziet er erg goed uit. mooie foto's veel plezier nog.
  9. Henk Spoel:
    11 februari 2017
    Fijn weer even contact te hebben. de foto met begeleid schrijven maakt het nog duidelijker.
    Jullie lezen het al wij hebben sneeuw en vorst,beetje jaloers ? ja dus.
    Tot horens vermaak je.
    Groet en kus .
    Henk
  10. Sjerp Jansen:
    11 februari 2017
    Erg leuk om te lezen en mooie foto,s erbij,lijkt me een prachtige ervaring.
    Veel plezier nog daar in Nieuw Zeeland en maak maar vele mooie foto,s.
    Doe ze allemaal de groeten.
    Sjerp.
  11. Annemarie Pronk:
    12 februari 2017
    Dag schatjes, geniet lekker en véél plezier, dikke X pa en ma

En de groetjes van de buurtjes!!!