Opera house en jetlag.

9 februari 2017 - Bondi Beach, Australië

De eerste dag in Sydney begon al vroeg. Na een diepe slaap werd ik vroeg wakker . Naast mij lag Jacques en op de achtergrond vlak achter zijn hoofd zag ik bougainville. Een eerste geluksmomentje.  Om 7.45 uur op zoek naar een Supermarkt om ontbijt te scoren. Er waren al  opvallend veel.mensen op straat of in een restaurant voor  koffie of ontbijt. De eerste badgasten waren op weg naar het strand.
Na een goed ontbijt op weg naar het centrum van Sydney. De Sydney Harbour Bridge,Opera house en de botanische tuin. Het ligt alles vlak bij elkaar. De gebruikelijke toeristendingen hebben we hier gedaan. Dat was voornamelijk foto's maken en onder de indruk zijn van beelden die je kent via de media en nu in het echt ziet. Indrukwekkend was het wel.
Het was mooi weer ,volop zon en 27 graden. Wij klagen niet. Een lunch in de botanische tuin was voor de gelegenheid een salade maar niet vegetarisch.
En toen  sloeg om 15 uur  de jetlag toe. Hevig gapen en slaperigheid. Terug naar Bondi voor een dutje. Ik wilde ook nog even in de branding tussen de surfers staan. Lekkere watertemperatuur en een stevige branding. Tja dan sta je dan tussen die mooie jonge mensen als midvijftiger. Maar met mijn persoonlijke lifeguards Joke en Jacques aan de kant op uitkijk naar haaien kon ik even zwemmen. Niet de haaien maar de sterke stroming vroeg om aandacht. Met de eerste zon verbrandingen (graad nul ) zaten we vanavond toch een beetje appelig achter een bordje pasta. Het is waar wat ze van Australiërs en Australië zeggen; men is hier relaxt en vriendelijk. Ik zou nog wel een paar dagen willen blijven maar morgenavond gaan we al weer verder. Morgen misschien nog even naar Waverley cemetery . Een van de zeven mooiste begraafplaatsen op de wereld. En nu maar weer vroeg naar bed.

1. Anneke:
    9 februari 2017
    Fantastisch Sydney. Is voor mij al meerder dan 10 jaar geleden , maar ik weet het nog precies.
    Geniet ervan. Groeten
  2. Sanne:
    9 februari 2017
    Jacques heb je nou je haar zo kort?!?! Pas je op dat je je niet hoofd verbrand haha? Veel plezier nog!!
  3. Rob:
    9 februari 2017
    Klinkt relaxed en toch boeiend Sieds..Australie is fantastisch..ben er 3 keer geweest waaronder in 1980 een half jaar...heb familie in Melbourne en Townsville...cheers mate ENJOY!
  4. Annelies:
    9 februari 2017
    Fantastisch mooi daar.Joke moet die mooie pet op doen.
    Liefs Annelies
  5. Joanne:
    9 februari 2017
    Mooi om jullie zo een beetje te kunnen volgen!
    Mam: super dat je dit mag meemaken!! En vergeet idd die pet niet
  6. Carla:
    9 februari 2017
    Leuk, om jullie zo te volgen.
    Een hele belevenis.
    Mooie foto's!
  7. Catrien Dubber:
    9 februari 2017
    Fijn dat ik zo met jullie een beetje kan mee genieten. De foto's zijn heel mooi.
  8. Astrid (buuf van Ineke):
    9 februari 2017
    Hallo allemaal, het ziet er werkelijk top uit en heel leuk om op deze manier een beetje mee te mogen genieten via de verhalen. Fijn te zien dat de zon er nog is, ook al is ie dan aan de andere kant van de aardbol.
    Groetjes
  9. William:
    9 februari 2017
    Veel plezier! Wat leuk om alles te volgen.
    De nieuwe coiff staat je goed Jacques.
  10. Alex Wamelink:
    10 februari 2017
    Zier er mooi uit!
    Geniet er maar lekker van dikke kussie voor jullie!
  11. LeoHans:
    10 februari 2017
    Dat wordt een mooie trip. Het eerste gedeelte in Sydney komt mij heel bekend voor van lange tijd geleden. Herinneringen komen terug. Op naar de volgende plaatsen. Genieten hoor, en mooi dat we mee kunnen genieten van jullie trip. Groeten van LeoHans in Scheveningen.
  12. Henry:
    11 februari 2017