De grote oversteek

24 februari 2017 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Nog even over het Zuidereiland. Alle lanschappen die ik ooit ergens heb mogen zien daar is hier wel wat van terug te zien. Zo verrassend om tropisch beelden te zien met Hollandse koeien . En alles wordt beschenen door prachtig zonlicht, al dan niet gefilterd door wolknevelen en nevel.
Maar nu de grote oversteek. Van Blenheim naar Picton vanwaar de ferry vertrekt was in een half uur gereden. Joke op de stoel van de navigator zodat ze ook een keer beter zicht heeft . Voorin de camper is het zicht beter dan achterin. Picton is een mooi plaatsje en er is een van oorsprong Nederlandse bakkerij die boterkoek en tompoucen verkoopt. Er was echter niet zoveel te doen anders dan shoppen. Maar het was prachtig weer dus het shoppen en wandelen om de tijd tot het inschepen te doden, was niet onaangenaam.Ik ben nog even wezen kiijken of de accomodatie waar ik 20 jaar geleden logeerde en mee mocht doen aan de kerst BBQ, er nog was. Ik meende van wel maar was niet helemaal zeker. Het backpackershostel waar Jelle en ik verbleven heb ik wel gevonden. Om 13.45 op weg naar de boot. Het inschepen duurde langer dan verwacht en daarom vetrokken we 3 kwartier later.

Het was een prachtige overtocht door de Marlborough Sounds . Omdat het goed weer was konden we op het bovendek blijven en genieten van het uitzicht. Om 18.30 uur kwamen we aan. Niet helemaal zeker of de familie bij de haven was reden we richting hun huis. Na een telefoontje kregen we duidelijke aanwijzingen. Neef Clifford stond ons op straat al op te wachten. Ze wonen op een heuvel in een prachtig huis. Het weerzien was goed, We werden verwelkomd met Heineken bier. Niet mijn biertje maar aan de andere kant van de aarde smaakt het best. Het wordt in Auckland gemaakt trouwens. Het eten was al klaar , Debby had haar best gedaan. Als verrassing kwamen onze nichten Helen en Linda ook nog. Het werd een kleine familiereünie.